Odjeća žene muslimanke je uvijek aktuelna tema. O ovoj temi razni učenjaci su iznijeli svoje mišljenje kao i mnogi drugi, koji imaju manje ili više šerijatskog znanja. Za one koji tek ulaze u svijet propisnog oblačenja to ponekad može zazvučati jako zbunjujuće. Lutajući od jednog mišljenja do drugog, to ih može odvesti i u pogrešnom smijeru. U nastavku teksta ćemo pokušati na najjednostavniji način približiti čitaocu ispravno odjevanje jedne žene muslimanke.
Allahu s.w.t., kaže Poslaniku s.a.v.s.: “O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerkama svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše poznati pa neće napastovane biti.”
I kaže Allah Uzvišeni: “Neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima, ili očevima muževa svojih” i zatim spominje ostale mahreme…
Uvjeti islamskog hidžaba, propisnog oblačenja su:
1. Da pokriva cijelo tijelo žene osim lica i šaka. Allahov Poslanik a.s. je rekao: “Žena je avret” tj. treba sva da bude pokrivena uz spomenute izuzetke. Ovaj hadis prenosi Tirmizi.
2. Da sam hidžab, odjeća žene, ne bude preukrašena, izazovnih boja koje privlače poglede muškaraca. Uzvišeni Allah dž.š. kaže: “… i neka pokazuju od svojih ukrasa osim očevidno (vanjsko) “.
“I nemojte se razgolićavati (otkrivati) kao u prvo džahilijjetsko (predislamsko) doba.”
3. Da hidžab ne bude proziran.
4. Da hidžab bude širok i prostran.
5. Da hidžab ne bude namirisan ili naparfemisan, jer Allahov Poslanik a. s. kaže:
“Koja god se žena namiriše, pa prođe pokraj ljudi i ovi osjete njezin miris postaje za njih kao ona koja je nemoral počinila”.
6. Da hidžab ne sliči odjeći muškarca, jer Ebu Hurejre prenosi da je Allahov Poslanik a.s. prokleo čovjeka koji oblači žensku odjeću i ženu koja oblači mušku odjeću. Ovaj hadis prenosi Ebu Davud i drugi. Allahov Poslanik a.s. je takoder rekao: “Tri osobe nece ući a Džennet niti ce Allah dž.š. na Sudnjem danu u njih gledati: dijete neposlušno prema roditeljima, razgolićena žena koja se poistovjećuje s ljudima (tj. oblači mušku odjecu) i čovjek koji ne vodi racuna o moralu svoje porodice.”
7. Da odjeća žene muslimanke ne liči nemuslimanskoj, jer Allahov Poslanik a.s. veli: “Ko se poistovjeti s jednim narodom on je od njih (tj. pripada njima).” Ovaj hadis prenosi Ahmed.
8. Da hidžab ne bude od odjeće kojom se želi isticanje medu ljudima, svejedno bila to odjeća skupocjena pa se oblači iz ponosa ili pak bezvrijedna, loša i pokrpana, pa se oblači radi isticanja zuhda, pokornosti tj. poniznosti, ili dvoličnjaštva.
Još nešto jako važno:
Allah, dž.š., kaže: „A starim ženama koje više ne žude za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne. Allah sve čuje i zna.” (el-Nur, 60.) – dakle ovaj ajet je decidan i jasan, da žena mora biti pod ogrtačem sve dok ne postane stara ili dok ne ostane bez žudnje za udajom, ili dok ne izgubi volju za muškarcom ili dok muškarac ne izgubi volju za njom.
Ponudu odjeće za ženu muslinaku možete pogledati na našoj stranici OVDJE.
Na ove uslove šeri’atskog hidžaba nas upućuje Kur’an i Sunnet. Svakoj muslimanki obaveza da ispoštuje ove uslove odijevanja prilikom izlaska iz svoje kuće i boravka među ljudima koji joj nisu bližnji-mahrem.